söndag, oktober 14

Jag förstår inte riktigt hur jag kunde missa att mina gamla favoriter Crowded House skulle spela på Nalen i Sthlm i fredags. Det hade ju varit kulkul att se. Andra grejer jag missade i fredags var Moljebka-Mathias band Skares konsert på Momento i Eskilstuna samt Erkaperkas firande av sina 6 år i blirgusfären. Nåväl, istället såg jag en performanceföreställning på Dansens hus. Yesyes det var Kindertotenlieder av Gisèle Vienne. Jag tyckte att den var toppenbra. Vissa andra tyckte att den var långtråkig. En kille i publiken som satt lite snett bakom mig blev antagligen rätt provocerad på något vis för han buade högljutt genom hela applådtacket. Igår missade jag Jauvets 11-årskalas på Boule1 och Blonde on blonde on blondes Mosebacke-show. Vi får se om jag lyckas att inte missa Band of Mat[t/h]ias konsert på Fylkingen på onsdag.

4 kommentarer:

larsekorre sa...

Fick du nåra uppslag till din "majje" dåra ? (från dansen asså?)

Karin sa...

Du, jag snackade med de på institutionen och de sa att man inte fick utforma sin magisteruppsats som en mimföreställning. Sad but true. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. ;)

mathias sa...

hur var musiken/bandet KTL? de var där va? Jag gillar både Pita och Sunn0))) var för sig. Det hade varit kul att se och höra.

Karin sa...

Musiken var mycket bra! Du hade gillat det. Det var som ett långt stillsamt stycke som ibland bröt ut i något som liknar rocklåtar (eller det kanske bara var en).