onsdag, juli 2

Förnedring
Jag har lite ont i handen idag. Det här är en fortsättning på berättelsen om mina grannar. Igår, efter skräpmusiken, började grannen/grannarna att spela något typ tv-spel där man åkte motorcykel eller brumbrumbil. Nå, när jag gått och lagt mig och försökt sova i kanske trekvart och ljudet från det där spelet hade dundrat genom min vägg och mina öronproppar så att sova var omöjligt då bestämde jag mig för att göra en sak för första gången i mitt nästan 30-åriga liv. Jag samlade mod ett tag och sedan knackade jag i väggen. Första knackningarna hördes säkert bara precis runt min hand men sen tog jag i mer och mer. Jag tror inte att grannarna överhuvud taget hörde eller så hajjade de inget. Jag slog med hela armarna liksom och så hämtade jag min hammare och knackade i väggen med den. Inget hände. Jag började tänka att jag skulle bli tvungen att gå och ringa på och säga till dem att jag behövde sova. Gick på toa och lyckades att göra det samtidigt som den nya grannparstjejjen. Så jag passade på att sucka lite, spola argt och smälla lite i toadörren. Alltså, det är väldigt lyhört i mitt hus. Sedan tystnade tv-spelsbrumdundrandet. Absolut inte apropå det här, funderar ni fortfarande över vad det är för förmultnad geléklump som flutit iland på Chiles kust är så kan jag avslöja att det är mitt hjärta.

Inga kommentarer: