lördag, februari 28

Typ fredag

(får man svara på en fredagsfyra fast det är lördag? får man det inte kanske jag kan låtsas att jag tycker att det fortfarande är fredagskväll, att jag liksom varit ute och rymlamt å just kommit hem.) Förra veckan började jag klura på typ att kanske skulle det vara kul att svara på fredagsfyran ibland å så nu igår så dyker den här upp. Som ödet liksom... Here I go.

1. Om du var tvungen, vilken dokusåpa skulle du delta i?
Hm... Robinson kanske för jag skulle lite fåfängt tänka att jag skulle klara ö-livet å fixa mat och sånt bra. Fast efter ett tag skulle jag säkert bli sur för att jag inte ätit någon mat å så skulle jag be de andra att rösta hem mig. Eller så skulle jag vara med i Big Brother 2000, alltså som det var första säsongen när deltagarna var rätt mycket så där vanliga människor ni vet. Fast jag skulle nog bara vilja vara med om det inte sändes på tv.

2. Hur skulle du framställas för tv-publiken tror du?
När baren var som mest poppis, innan fylle-BB fanns, brukade min syrra skämta med mig om att jag borde vara med där å vara vanlig och lite skötsam och sitta och läsa böcker. Har en känsla av att jag nog skulle framstå just som lite vanlig och tillbakadragen å kanske lite lite småsmart eller lite intlellekteell. Framför allt skulle jag nog inte få så mycket tv-tid pga att jag inte gjorde så mycket spektakulära saker.

3. Om du själv skulle producera en dokusåpa, hur skulle den då gestalta sig?
Jag vill att det ska finnas en dokusåpa där de satte ihop ett forskarlag eller något sånt. Deltagarna skulle inte filmas precis precis hela tiden utan mest när de jobbade. "Jag förstår inte vad han håller på med! Vi två skulle skriva ihop ett stycke om det här tills idag och nu har jag fått göra hela själv." typ skulle de gnabbas. Lite som "Friends på turné" fast en annan bransch.

4. Varför är dokusåpor så populära?
Jag tror att det primärt finns två anledningar till dokusåpors populäritet. Dels så är det spännande att följa det sk sociala spelet. Det är intressant att se hur människor agerar och reagerar i olika situationer och med olika människor osv. Man kan liksom använda dokusåpor som ett verktyg för att förbättra sin förmåga till empati och förståelse för andra människor. Å så kan man lära sig lite om varför man själv reagerar si eller så. Dels så är de populära för att många människor gillar att sitta och förfasa sig över vad personer som de tycker är korkade eller allmänt dumma gör för hemska saker på tv.

Typ eller nåt...


EDIT: När "ovanliga tecken"-funktionen hos Blogger kajkar ur å jag får edita och ersätta ett myller av ? med å,ä,ö så hajar jag hur många å:n jag använder när jag skriver. Ä och ö är också väldigt vanliga i min text. Spännande va?

Editigen: En dokusåpa jag faktiskt inte skulle kunnat delta i är 69 grader Nord. Hade jag varit med där så hade mina händer och fötter blivit vita och sedan trillat av. (ja, jag börjar bli skittrött på att det är vinter.)

Inga kommentarer: