måndag, maj 30

Ally, Judd, Molly, Anthony Michael Hall och kanske EE
MTV Movie Awards kommer skådespelarna från Breakfast Club att återförenas. För att presentera ngt? Eller ge ngn ett pris eller nåt sånt? Mysigt mysigt mysigt. Då måste jag kolla på den galagrejen också. Brukar inte göra det annars.

Notiser om detta finns i/på CNN, Yahoo, USA Today osv. Läser man flera notiser ser man ganska snabbt hur journalister gör när de skriver sådana här kortare nynyhetsgrejer.
Jag måste antagligen köpa den här boken.

Min favvo och John Hughes- och 80-talsfilm är nog den fina fina Some Kind of Wonderful. Den Brat Pack-film jag sett flest gånger är antagligen St. Elmo's Fire eftersom det var en av de få filmer min bästis hade på video. F ö tycker jag att Ally Sheedy är en av de tuffaste i världen.

The Brat Pack Site: http://www.thebratpacksite.com/
The Brat Pack is back (E! Online): http://www.eonline.com/Features/Features/Bratpack/
The Brat Pack test: http://www.electricartists.com/hsr/quiz.html
The Eighties Club: http://eightiesclub.tripod.com/id299.htm
Ally Sheedy Pages: http://www.allysheedypages.com/main.html

Don't you forget about me!

1 kommentar:

Karin sa...

haha. roligt med notiserna om "don't you forget about the breakfast club". på tal om mediekritik, har du hört nåt om maria-pia boëthius nya tidning "basta" som hon och johan ehrenberg ska starta upp tillsammans? och vad var det här med att etc gått i konkurs? är det därför jag inte får tidningen längre? eller är min prenumeration slut? varför har jag inte fått erbjudande om förlängning?
daniel | Homepage | 05.31.05 - 10:03 am


Jag vill bara påpeka att vi hade Some Kind of Wonderful, Girls just want to have fun, Dirty Dancing, California Surfing och Breakfast Club på video hemma så att du inte har glömt det! Av dessa har jag sett Dirty Dancing 1.523.000 gånger, California Surfing 1.028.500 gånger och de andra filmerna något färre.
/ "Don't put baby in a corner!"
SisterCharlotte | 05.31.05 - 11:20 am


Hade vi verkligen Breakfast Club? Vi hade ju förstås många fler spännande åttiotalsfilmer än vad Ullis hade.
(Dessutom hade vi Dr Mabuses testamente och Den tredje mannen som jag därför har sett uppemot en miljard gånger.)
Some Kind of Wonderful har jag hemma hos mig nu Det var mitt band.
Förresten har jag nog sett California Surfing fler gånger än St. Elmo's Fire.
Karin | Homepage | 05.31.05 - 11:58 am


data waaaäääjj. Den enda löjliga kommentaren i det annars fantastiska filmen california surfing. Och ja, Frukostklubben fanns definitivt i vårt sortiment.
SisterCharlotte | 05.31.05 - 2:00 pm


Ch: Jag har några gånger försökt mig på att dra några justa citat ur bl a Some Kind of Wonderful för människor på mitt jobb. De har inte riktigt verkat vara med på galoppen när jag har gjort det. Märkligt va?
Karin | Homepage | 05.31.05 - 10:39 pm


Äsch, Brat Pack-testet verkar inte fungera
Karin | Homepage | 05.31.05 - 10:47 pm


Daniel: Jag vet nästan ingenting om någonting, bejbi. Trodde du att jag skulle kunna svara?
Karin | Homepage | 06.02.05 - 8:06 am


jag fick för mej att du var allmänbildad och klok som en tok (alternativt "allmänbildad och en tok"). speciellt i frågor som hade med feminism och mediekritik att göra. maj bäd.

du är ju en av mina stora idoler. nu fick jag mina illusioner krossade. gör nåt fort så att allt blir bra igen!
daniel | Homepage | 06.02.05 - 9:29 am