onsdag, maj 4


Fiol och rock
Kristin Lundell recenserar Moneybrothers konsert på Cirkus den 2:a maj. En hel del i recensionen handlar om fiol och rock. Så här står det t ex: "Istället lyckas de till och med få kombinationen fiol och rock att kännas som en ypperlig idé." Jag som just beställt ett par Dirty three-skivor förstår inte vad hon snackar om. Rock och fiol har varit en självklar kombination för mig sedan Lollipop 1996, en av väldigt få festivaler jag varit på (gissa varför jag var där), då jag råkade ramla på en Dirty three-konsert i ett sånt därnt tält och blev helsåld. Min hittills enda Dirty three-skiva är också den enda skiva hemma hos mig som spelas riktigt riktigt högt. Och och och nog har Dirty three fantastiska skivomslag och fantastiska låttitlar? Aj löööv dem!

1 kommentar:

Karin sa...

Har inte lyssnat så mkt på honom, lite blek mjusik liksom. Han lyckades i alla fall orsaka en juste dansföreställning förra året.
Karin | Homepage | 05.06.05 - 9:50 am | #