tisdag, maj 17

Haneke Binoche Auteuil
Hanekes nya film Caché tävlar i Cannes. Huvudrollerna spelas av två av mina favoritfransoser Daniel Auteuil och Juliette Binoche. Juliette verkar ha mycket film på g enl imdb. Efter en miniimdbsurfning kan jag också konstatera att Léos Carax håller på med en ny film. Det kan bli spännande. Kom också på att jag inte har sett Pola X. Karin ska hyra. Och Karin får inte missa att gå på fransk film på Sture även om Karin redan har missat sista visningen av Le rôle de sa vie.
Här kan man kolla in en Caché-trailer om man vill.

1 kommentar:

Karin sa...

Är även två av Karin S favortiskådisfransoser. En film att kolla in helt klart. Vad tycker f ö Karin om Ett vinterhjärta? Jag har hört väldigt varierande omdömen om den filmen, själv ääääälskar jag den!!
Karin S | 05.18.05 - 11:45 am | #


Karin P tycker den är förfärlig. Fast det beror nog mest på att jag läste recensioner där det stod "värmer i höstmörkret" etc och sen var den så hemskt sorglig. Fast jag har faktiskt svårt för Daniel Auteuil efter det. Och inte gillar jag Juliette så värst heller, men det är en annan femma...
Karin P | 05.18.05 - 6:03 pm | #


Juliette Binoche - surely you must be kidding me! Karin och Karin S måste ju ta och rycka upp sig, bryta den nedåtgående trenden genast innan det är för sent. Annars kan det helt slå slint. Jag kände en gång en vänlig och godhjärtad själ som en dag, helt ur det blå, började tala väl om Juliette Binoches skådespelartalanger. Två veckor senare satt han på inlåst på Säter, plågad av svåra hallucinationer och övertygad att Chocolat var en underbar film. Stackarn.
Nicholas | 05.19.05 - 10:46 am | #


Karin J tror att hon tyckte bra om ett vinterhjärta. Den kändes lite som Oblomov utan ett lyckelilyckligt sagoslut tycker jag.

Återkommer om Binochen...
Karin | Homepage | 05.22.05 - 11:16 pm | #