tisdag, augusti 9

Filmtips + -et
I förrförrgår såg jag en härlig dansfilm på video. Center stage heter den. Starring bl a Susan May Pratt. Erik! Var det denna dansfilm du försökte rekomendera mig för några år sedan när jag rantade om Save the last dance? (Spännande i så fall eftersom både SMP och Julia Stiles samt Joseph Gordon-Levitt (se nedan) tillsammans var med i 10 things I hate about you.)
Såg Boiler room igår på tv3. Bättre film än jag hade kunnat ana. Är nu mycket sugen på att åka på en ny NY-semester. Och Giovanni Ribisi har aldrig varit så snygg som i den här filmen.
Såg Mysterious Skin idag. Bra, intressant film. Mycket bra skådespeleri av Tredjestenenfrånsolen-Joseph Gordon-Levitt, Elisabeth Shue (ingen kan gestalta kampen ovanför ett bottenlöst svart hål som hon), och inte minst Mary Lynn Rajskub, min nya favvo-skådis!!
Nåväl, glöm inte att gå in på Filmtipset och betygsätt när ni sett filmer. Aj löv filmtipset!

3 kommentarer:

Erik Stattin sa...

Hur i hela fridens namn kan du komma ihåg det?! Jag minns inte alls vad det var jag rekommenderade, faktiskt. Var det inte Save the last dance, då? Eller Honey? Eller Drumline (vet att jag har rekommenderat den för någon, men det är inte så mycket dans). Fan vilken sucker jag är för amerikanska sång- och dansungdomsfilmer.

Myserious Skin. Var den otäck? Ska jag se den? Tycker otäcka filmer är läskiga (figures!).

Karin sa...

Drumline? Är den bra? Ska jag se den? Finns den i min videobutik?

Mysterious Skin... Den var inte så otäck å sedan blev den väldigt otäck ett tag. Den är bra. Jag vet inte om du ska se den... Som jag minns det så gillar vi lite olika filmer ibland, va?

Karin sa...

Du, det var nog Drumline som du rekade.