söndag, augusti 28

Lyssna på nya Les Issambres-låtar
Linus har alldeles nyligen blivit klar med mixningen av Les Issambres nya skiva. Stefan har lagt upp Santa Fe, Fifth Week och A Magical Kiss på Garageband. De är inte med i någon tävling än men går bra att lyssna på ändå. Santa Fe och Fifth Week är två av de första låtar Stefan skrev. Fifth Week skulle igentligen ha blivit en dansbandslåt men den ville inte bli det. Santa Fe har existerat i en annan, mindre repetetiv, version. Jag tror att vi har spelat in den andra ordentligt en gång. Den version som vi spelat in nu är den ursprungliga har jag för mig. Ett tag var Santa Fe en sån låt som det var jag som sjöng. Jag kommer inte ihåg vilken version det var jag hade men jag tror att det var den hära. A Magical Kiss kom till efter det att Stefan hittade en liten halvtaskig (alltså halvdålig, inte halvelak) text på en kvarglömd lapp i en replokal. Han utgick från denna när han skrev låten. Halva texten i denna är således upphittad.

Inga kommentarer: