söndag, februari 12

Melodifetivalmania
Sedan en vecka tillbaka har jag, till mina närsittande kollegors stora glädje, hittat till möjligheten att lyssna non-stop melodifestivalslåtar på P4 melodifestival. Det är härligt och underbart och de spelar inte ens bara svenska melodifestivallåtar + eurovisionlåtar utan även vissa grejer från uttagningar i andra länder. Yaeh yeah yä! (Tyvärr verkar det vara lite som en slinga.) Den 18:e, alltså nästa lördag e re den första uttagningen i sweden i Leksand. Som jag sagt förut, alla är välkomna hem till mig på schlagermania och läsk och chips (schlagerfniss) och godis. Jag börjar bli lite smånervös inför det här med att de olika ländernas hela röstningar inte kommer att rabblas i tv (sweden one point, la suede un point). Gör man så kan man ju i princip ta tillbaka och ta bort semifinalsgrejen och köra alla bidrag under samma kväll. Menmen jag brukar ju upptäcka att de flesta förändringar som görs inför unför schlagris (både svenska och ESC) brukar vara till det bästa så jag tänker inte klaga förrän efteråt. Checka melodifestivalen och ESC på de hära siterna:
www.melodifestivalen.se
www.eurovision.tv

Inga kommentarer: