måndag, mars 13

konsört tips
Sweetheart Auctioneer spelar på Dancin Dingo nu på fredag kväll. Det är säkert ett tufft ställe. Det ligger ju in dö middle of popsöööder. Jag har aldrig varit där och inte ska jag dit på fredag heller för då ska jag kolla in mimmimmim på teaterhögskolan i de da rootsiga kvarteren bara ett stenkast från da pop.

Är det förresten apropå ingenting någon som förstår slutviljetten till tråkprettoprogrammet Kobra på Svt? Jätteglad kärlekslåt till ett fuldansande siluettpar i en fullmåne. Är det det som är sån där ironi?

4 kommentarer:

dinajel sa...

det är ju en sol. inte en måne. har du öht sett kobra? kobra är det enda bra programmet på teve även om vissa avsnitt är lite ojämna. plus att det var bättre när det var 45 än 30 minuter.

jag är för övrigt "frisk" idag så nu kan du bjuda mej på bio och kondis så mycket du vill igen.

Karin sa...

äh, jag tror att jag sett det och tyckt det var lite trist. såg halva programmet i måndags. kejra inte hela halva programmet men ett inslag. det kändes ungefär lite onödigt och intetsägande som det där paret som låtsas vara coola och dansar i en fullmåne.

filmfestivalen är toppen. fr o m nästa visning behöver jag med sällskap inte vänta tills dess att alla obronsiga människor har hämtat ut sina biljetter innan vi får gå in och sätta oss i salongen utan vi får glida förbi som sådana där obeahgliga VIPar. kanske får du följa med nästa gång djanell men bara kanske. såg att du skrev att Håkan var ute. va menaru med det?

dinajel sa...

okej. vi får kolla på kobra så du får lära dej att det är bra även om det är poppigt och lite pretto. (du gillar väl för övrigt poppigt och pretto? konstigt att du inte kollat mer på kobra. babel då? det är också jättebra.)

jag vill jättegärna följa med på bio! hoppas hoppas hoppas jag får följa med och vara vippig. snela snela kariiin. ja e så snel. ja vil följa me.

jag skrev väl inte så mycket att håkan var ute. eller så gjorde jag det. men det jag menade var att hatt å blås var ute. och band med jättemånga medlemmar som heter nåt med en stad var inne. men sen visade det sig att hatt å blås trots allt är inne. igen. och handklapp. igen. så håkan är nog trots allt inne. han skulle dock bli ännu mer inne om han var jättemånga (sambaorkestern är ju rätt många iofs) och hette nåt med en stad. kanske "håkan från göteborg"?

Karin sa...

äschbäsch du tycker ju att håkn är ute. erkänn