fredag, mars 3

Tja ba kompisar! Here kommer en halvlångpostning från moi.

Först och främst måste jag ta upp och påpeka och berätta att the masterblasterbäst skådisen in the world Miranda Richardson fyller 48 idag. Hurra för hon!

Om ni ändå är inne och rasslar runt på imdb så kan ni ju kolla in oscarsnomineringarna och räkna ut vilka filmer ni behöver pressa i er under lördagen och söndagen för att riktigt hänga med under Oscarsnatten. Jäklarns tur att kanal 5 styrde upp det där med visning av galan. Tyvärr blir tittandet lite lite otraditionellt dock eftersom Frido inte har kanal 5 och inte orkar vara hos Sefan hela natten. (Ok, hon är lite ursäktad eftersom det kan tänkas att hon föder när som helst.) Nåå, jag, Steffo och Johan kommer att skåla i bubbel till röda mattan och äta smörgåstarte hela natten jallafall. Kanske flickr-blirgar jag i pauserna.

Under söndagskvällen, inför oscarsvakan, kan man med fördel spana in X2 som visas på tv 3 klockan 21.

Imorgon är det den tredje schlagerdelfinalen och starfältet ser bra ut. De första två tävlingarna har ju varit mer eller mindre bedrövliga. Jag hoppas på Karlskrona! Kolla in www.melodifestivalen.se och Gylleneskor.se för infoinfoinfo.

Gillar man Heather Nova kanske det är läge nu att ta en rundturibeneluxländerna-semester. Heather ska köra en liten vårturné där. Ooom nån av en händelse skulle gå på någon av de konserterna så kan ni välan köpa the sorrowjoy-cd åt mig. Den kan man bara köpa där och då. Så här säger Heather: at the moment i am working on "the sorrowjoy" cd - a recording of the poems with ambient music, that will be available at the gigs only. Jag tror att hon menar gigsen under den lilla marsturnén.

Om du verkligen inte har ngt annat för dig så kan du ju alltid börja blogga.

Den 17:e mars har Les Vieux premiär. Det är mimelevernas slutproduktion på Teaterhögskolan. En av mimkillarna där, Henrik, ska göra en muppvideo tillsammans med Les Issambres och textildesigner-Eva. Det ska bli spännande. Låten den ska göras till är Tricky James Jones. Pelle har en toppenbra idé som vi ska realisera. Les Vieux ska också bli intressant att se. Mim är det tuffaste just nu.

Just ja! Det allra viktigaste just just nu är att ni röstar fram Maria McKee till den bästa nu levande låtskrivaren i Paste Magazine. Rösta här!

Nikiotikiotin hmmnäävaheterhan Niki spelar barnteater med Moateatern på Aliasteatern t o m den 25:e mars. Ett äpple till fröken heter pjäsun å den spelas dagtid tisdagar, torsdagar och lördagar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Och så här, dagen efter födelsedagen, kan man se favorit-Miranda på TV, efter schlagern (kan vara bra att veta för vissa) i The hours. Där kan man även skåda Nicoles näsa.
/Karin P

Anonym sa...

Tja Trummis-Kakan!

Fan vad skumt att jag tog upp filmen "Merlin" idag på repet... Och så har du gratulerat/hyllat Miranda dagen innan utan att jag har sett det! Hon var det enda bra i den filmen förövrigt...

Miranda är cool, och nog lite kär i mig.

/ Bas-Filur, aka Tomas

Karin sa...

Jo, plötsligt var timmarna där i rutan efter den där härliga schlagerdeltävlingen. Mirandas roll i filmen är inte så stor och fräsig (så som det oftast är när Miranda inte spelar häxa).

Duv Tomas, jag tror att Miranda är lite kär i dig. Tänk att hon har kommenterat på min blog. Hon tackade inte för att jag grattade henne dock. Jag är på något sätt lite besviken.

Anonym sa...

Härliga schlagerdeltävlingen??? Jag stängde av efter att ha hört de apsolut undermåliga bidragen... vet inte ens vem gick vidare o bryyyyr mig inte...

Karin sa...

Jag har aldrig förstått varför människor som inte gillar schlagerfestivalen och schlagerfestivalslåtar envisas med att kolla på den och ojja om att det är dåligt. Get a life.

Anonym sa...

Tänk att Miranda fyllde samma dag som jag. Det hade jag ingen aning om.

Karin sa...

Det är du å hon Kennet du å hon.
Ser fram emot festenfesten!!