torsdag, maj 25

Är lite besviken idag över att jag var lite besviken på X-men-filmen igår och därför inte satt igenom hela eftertexterna och därför missade sista twistscenen. Filmen var väl rätt ok men för rörig och ofokuserad. En massa karaktärer introducerades utan att direkt användas till något (annat än action). Tycker att fågelfenixhistorien som det byggts upp för så bra i de två första filmerna sjabblades bort. Istället handlade typ allt om Magneto vilket känns lite orättvist/onödigt speciellt som det ska komma en hel Magneto-film (vilket jag iofs tycker är kul!). Det lär även vara en Wolverine-film på g och rykten om en X-Men 4 florerar. Framtidsutsikterna är någorlunda ljusa alltså. Jag vill ha en Phoenix-film. Här finns lite bilder från premiären i Cannes.

Jag lyssnade på Monitorreprisen på P2 idag. Det var spännande och cool och jag var ljudkonstnär och det går att höra programmet på nätut tills nästa torsdag.

Ikväll ska jag se Everything is Illuminated på Sthlms filmfest på Popaganda. Upptäckte just att det blir en förhandsvisning av The Squid and the Whale på Sture den 29:e juni. Hurra!

Imorgon spelar Moljebka-Mathias med i Stigmata and the Hunter, något som kanske är en slags experimenell opera på Fylkingen. Klockan 20:00 börjar det.

Inga kommentarer: