fredag, juni 23

Midsommarafton 2006
Hellopeople! Fram med intressefanorna, här kommer en oerhört spännande midsommarpostning. Kolla in bilden till vänster. Där ser ni nästan hela ena halvan av min balkong. Som ni kan se så har jag lyckats lägga ett ganska så fult golv av ganska så fula, men praktiska, Bergoplattor. Gråa är de också... Varför valde jag inte vita? Ser väldigt sjuttis ut. Över huvud taget verkar jag ha tendenser att köpa saker som är lite mer fula och sjuttiotaliga än vad jag egentligen (jenkligen) vill. Å sen kanske ni ser något grönt på bilden. Just så, det är mina tomatplantor. Om ett par veckor åker jag till Fjällbacka. Då kommer de att dö. På andra delen av balalkongen, den som inte syns på bilden, har jag byggt en oerhört ostadig hylla av en gammal list och lite överblivna bergobitar. På hyllan står spenat. Det blåser alltid på min blakong. Jag förväntar mig en jord-spenat-bergo-röra imorgon. I går kväll när jag tvättade kläder och sågade Bergoplattor så kollade jag på Friedmans, en ganska intressant och obehaglig film. Det obehagligaste med den är nog att det är en riktig dokumentär om ett allvarligt ämne men att den är gjord på ett sätt som gör att den känns som en mockumentary. Obehagligt. Jag är väldigt förtjust i mockumentarys. Glad midsommar, eller vad man säger. Sjung så många nubbevisor ni kan!

6 kommentarer:

Hedokatt sa...

schnygga plantor! jag vill också kunna snickra möbler btw. min skivsamling behöver nånstans att bo!

Anonym sa...

I början av Friedmans satt jag och undrade om det kanske var en mockumentary, tror det var, precis som du var inne på, allt hemvideomaterial, men sen blev jag så fast att jag slutade ifrågasätta autenciteten.

Vidare till ett gladare ämne (?) - din balkong - får du, med det underbart kalla konstaterandet "Då kommer de att dö", Sisyfos att te sig meningsfull i sitt arbete.

Karin sa...

Jag vill också kunna snickra möbler :-)

Nicknuck, var det där en fråga eller ett konstaterande? *säger med oerhört seriös min*: Låååt miig vaara liitee vaardagsfiilosoofisk. Deet äär näär maan fiinner gläädje ii siitt siisyfoosarbeete soom maan kaan blii lyyckliig.

Anonym sa...

Jag läser det jag skrivit och förstår inte riktigt vad jag menade. Jag tror mest att jag tyckte du verkade ha en skön inställning till balkong-grejen. Jag vet inte ... men nu tänker jag oxå vara lite vardagsfilosofisk, och läsa Tintin, Solens Tempel. Rascar Capac rules!

Karin sa...

*tummen upp* just nu antar jag att du kollar på fopåll å tycker att det är gaaaaanskkkaaaaaaaa spännandeeeeeee.

Anonym sa...

Oerhört fina plantor : ) Kan meddela att de du gav oss växer så fint på Haga. De kommer inte att dö hoppas jag.