tisdag, juli 18

francofil.se
Är inne på min andra semesterdag nu. 14 juli är long gone liksom VeäMfinalen i fopåll. Imorgon åker jag till fabFjällbacka. Nästa år ska jag nog en sväng till Provence igen. Kanske gå en franskkurs kanske i Aix. Härom dagen hittade jag ett par användbara länkar i ett skyltfönster på stan; europasprak.com och francofil.se. Ch, min syster asså, gick på Alpha B i Nice förra sommaren å det var ju bra så det är väl ett alternativ också. Imorgon börjar Jazzfestivalen i Nice. Råkar ru vara i närheten så gå dit vettja. T ex Agnes Jaoui och Suzanne Vega vore ju lite knasigt och lustigt men kul att se, men vad ska Toto göra där?? Inser plötsligt att det måste vara nästan exakt ett år sedan Henning Mankell Club intog Nice och jazzfestivalen. Just ja, här finns den bästa webbradion: www.chantefrance.com.

Inga kommentarer: