söndag, juli 9

Lite alltmöjligt blandat, två recensioner och en bild på mig

Härom dagen dök en ny Les Issambres-recension upp i Palebear!

Och sedan en ny Moljebka Pvlse-recension i Aural Pressure.

Vill man veta saker om kaffe kan man till exempel läsa på lite på Svensk kaffeinformation. Bland annat kan man få reda på varförskåningar är så fixerde vid Zoega:

Hårt vatten ger sämre extraktion av en del av kaffets smakämnen. Därför föredras ofta en mörkare rostning i områden med hårt vatten (Zoégas mörkrostade kaffe är ojämförligt störst i Skåne med dess hårda vatten t.ex.). Omvänt föredras mellanrost i huvudsak i Mälardalen med i huvudsak mjukt vatten.
Webbkameran som visade hamnen i Les Issambres har försvunnit för ganska länge sedan. Jag har hoppats lite på att den skulle komma tillbaka och därför intetagit bort länken i min högermeny förrän nu.

En lite lagom gammal bild på mig illustrerande lägenhetsbyte har återuppstått, nu i färg, på John Mattsons sida.

På fredag börjar Les Issambres att spela in nya skivan med arbetsnamnet Late fairytales.

Floor filler!

Postar ett par gamla länkar som jag inte vet var jag ska göra av: Chris Bliss' justa jongleringsnummer, Chris Bliss dissas av en kille som inte vet vad artisteri är.

Ikväll: ALLEZ LES BLEUS!

2 kommentarer:

The life of thomas sa...

Floor filler var helt "Priceless", jag tror det var det roligaste jag någonsin sätt

Karin sa...

Visst e ren kul! Jag fick länken av FridaF. Du, du ska ju få tillbaka din såg. Glöm inte det.