måndag, november 13

JUL!

För en vecka sedan slängde rom upp granen på torget här där jag bor så nu e re jul antar jag. Bäst att skaffa ved å glögg å så. Å så vill jag att alla pluggar på om småcitrusarna. Man kan t ex kolla in the fruit pages. I år vill jag inte höra några förvirrade kommentarer om mandariner (Mandariner slutade importeras till Sverige för 30 år sedan men blandas fortfarande ofta ihop med satsumas och clementiner). Ochochoch, i de flesta fall är satsumas och clementiner mycket lätta att skilja åt. Läs på vettja. Kanske låter jag lite ilsk men det beror nog mest på att första snön dök upp två veckor innan filmfestivalen. Det är ju under filmfestival den första snön ska komma ju. Ju. Ju. Eller?

Om nån mot förmodan undrar vad jag sysslar med för sekunden så kan jag berätta att jag lyssnar på Bädly Drån Boj. Det e juste. Liksom. Snart börjar filmfestivalslovet :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du talade om att julen kommit, annars kunde man ju få för sig att man hade några veckor på sig. Det där med mandariner bryr jag mig inte om, det är ju ett fint ord, eller hur?
/Karin P

Anonym sa...

Jag säger klemsatsumin.. då är man på den säkra sidan.

Karin sa...

NÄJ! NI SKA SÄGA CLEMENTINER ELLER SATSUMAS. INTE MANDARINER Å INTE KLEMSATSUMIN HELLER! :) (Yes I smile men jag menar allvar ;)

Anonym sa...

men JÄKLA FRUKTNAZI! :)
du får väl bjuda mig på en av varje och noga påtala skillnaderna för mig!

klemsatsumin klemsatsumin klemsatsumin klemsatsumin klemsatsumin klemsatsumin klemsatsumin klemsatsumin klemsatsumin klemsatsumin klemsatsumin klemsatsumin