söndag, mars 25

Predates MM och Cyndie
I Mojo snackar MMcKee om Rachel Sweet på temat "en skiva som förändrat mitt liv". Spännande nog säger MM att RS "predates Cyndi Lauper and me". Intressant när samband man tycker känns självklara men som inte talas om så mycket plötsligt är självklara för andra och speciellt när delar av de man tycker finns samband mellan själva tar upp det. Lite som när Vonnegut i något förord började snacka Dostojevskij. Har ingen koll på Rachel Sweet. Ska kolla upp den där skivan Fool Around.
Edit: Finns fresten en gammal inspelning av Mercedes Benz (tror jag det var) med en skrikig Cyndi och en likaledes skrikig Maria ute på nätut nånstans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mercedes Benz var det och skrikigt var ordet.
Finns sparad på mitt skrivbord men inte minns jag var jag hittade det. Har nog bara lyssnat på den en gång...
/Karin P

Karin sa...

Yes, har en mariayahoolistan-känsla för insplningen. Kanske kommer den därifrån. Inget man, t ex KP, helst hör många gånger dock.