fredag, maj 30

Hallå, brukar inte Stockholm Marathon springas den första lördagen i juni? Får man verkligen springas den sista maj istället? Oavsett vad som är rätt och vad som är fel är jag glad att jag kommer att vara i Paris och slippa eländet.

Updat: Jag ogillar inte idrott generellt så som Clemens Poellinger gör men jag känner igen mig i hur han upplever Stockholm Marathon när han ser det på nära håll om än det kanske är lite tillskruvat. Jag citerar: [...]Stockholm Marathons tusenfaldiga svettstänk som på Odengatan i lördags. Ett uppdaterat tåg av medeltida flagellanter, en armé av självplågare med ansiktena förvridna av perverterad njutning. Finns det inte någonstans i Skärgården en egen ö där de och deras supporters (är lika med anhöriga) kan tugga sin löparfradga, springa runt och hänge sig åt kollektiv extas utom synhåll under några dagars tältläger, eller så?

Inga kommentarer: