söndag, maj 31

Roligt moraliserande hit och dit

Hoho, jag gillar Robinson. Surprise. Lite synd bara att man inte fick se så mycket av ölivet, mat- och vedinsamlandet och lite synd att tävlingarna inte var så spännande att se på. Vet inte riktigt varför det kändes så i den här omgången men jag hoppas på att tv4 får till innehållet lite bättre till nästa säsong. Yay, jag hejade på Jarmo, Nina, Anna och den långa Erik, om det är någon som undrar. Ellenor hade preppat bra inför slutröstandet. Snyggt.

Angående svikandet och paktandet som det pratades mycket om i Robinson så var Ellenor på Nina väldigt för att hon svikit sin pakt, eller något sånt. Hon pratade om det i programmet igår och det har tagits upp i tidningar:
http://www.expressen.se/noje/robinson/1.1554549/ellenor-och-ninas-infekterade-strid

Det hela verkar bottna i att Ellenor glömt bort vilken ursprungsgruppen/pakten var. Vad jag förstår av följande klipp så bestod Ellenors och Ninas ursprungliga "pakt" av de fem som kom dit per båt, dvs Ellenor, Nina, Erik, Jarmo och Ranjit:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/robinson/article4688522.ab

Det var alltså inte den s k grabbpakten som de borde varit lojala mot utan mot Fantastic 5 som (åtminstone) Jarmo och Erik kallade gruppen:
http://www.expressen.se/noje/robinson/1.1546892/hade-hemligt-teckensprak


Oops. Jag har inte kollat igenom exakt hur det röstats men visst var Ranjit den enda i Ninas ursprungliga pakt som hon var med och röstade ut, kanske faktiskt den enda i ursprungsgruppen som hon ö h t la en röst på. Och, det var efter det att Ranjit lierat sig med en annan grupp och t ex försökt rösta ut både Jarmo och Erik. Var inte Ranjit mer av än svikare än Nina i så fall?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/robinson2009/article5051635.ab

Ellenor däremot har röstat på både Erik och Nina. Vid ett par tillfällen har Ellenor förlorat sn rösträtt eftersom hon kommit sist i tävlingar. Vid dessa tillfällen är det tydligt att hon hade röstat på Erik eller Nina om hon hade kunnat. (Asså, jag har i alla fall för mig att hon sagt det i programmet.)

Kulturbloggen: Ellenor vann för att hon sa att den sexistiska attityden bara var skämtsam.

Inga kommentarer: