tisdag, mars 21

Jösses flickor!
När jag läste texten till Idolsebastians låt Do what you're told började jag undra om han verkligen kan engelska. Vem kan vilja sjunga en sån text? Eller så kanske han verkligen tycker så som han sjunger och är ute efter att cementera gamla könsroller. Fresten så såg jag ett utdrag ur nya Jösses flickorDansens hus på internationella kvinnodagen. Jag vet att jag är snabb att döma men nog verkade ett av de stoooooora problemen som bör bekämpas i världen enligt jösses vara att det fortfarande finns några få människor som värderar mer traditionella utbildningar högre än en clownutbildning, att det finns människor som kanske kan tycka att något annat än att stå på en scen kan vara värdefullt. Well well.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha!

Det var den sämsta text jag har läst på länge. Vore kul att höra låten också! Finns det fler sådana här godbitar på internet?

"Yeah, I’m through
With these knock-down
drag-out conversations "

Well, I'm through with these knocke-smocke-popstars. It's like you're from Bromölla and I'm from Bagis.