tisdag, november 13

Washingtonrapport no 3: Mjusiken unt resten

Tja, en skule kanske ta och langa ut resten av länkarna från Washingtonresan. Nu blire allt som är kvar på en gång. Fast nu när jag kollar efter så har jag inte så många andra spännande länkar kvar som jag vill spara på. Ålrigkt, saker från festivalen. Första festivalkvällen för mig var en filmkväll med ett par kortfilmer och en långfilm, 1,2,3, Whiteout (Sphairos productions) av James June Schneider (från Washington, bor i Paris). Filmen var en rätt juste och lagom lågmäld framtidshistoria som borde passa bra på festivaler. Min andra festivaldag var jag på konsert på Millennium stage på Kennedy Center och såg några av våra festivalkamratusar Arturas, Ida och Sara uppträda (å sedan missade jag resten av festivalkvällen för att jag var så jetlagggad då ra så jag kunde inte hänga med till Velvet Lounge i de coola W.D.C.-kvarteren.) Så följde två kvällar på the Warehouse med en massa akter. Bland dessa fanns bland annat All Violet med vår värd Jeff, Murmur, som vi drog runt på stan med på dagarna och som gör radioprigrammet Framework på Resonance FM, vi, å sen så var det festivalens dragplåster Tony Conrad då ra och fleraflera till. Jag kommer inte ihåg om jag länkat ut till de här warehouse-bilderna förut så det är bäst jag gör det nu. Man kan skymta mig på ett par bilder.

Inga kommentarer: