söndag, juli 17

Let's go down to the south of France...
Yes, imorgon (eller idag antar jag) åker jag och min syrra till Nice. Wohaa! Ch ska gå en franskakurs och jag ska hang around och återse Chagallmuseet och försöka fixa några av mina bibliotekshögskolepoäng. Någon gång under veckan vi är där tänker vi (eller jag i alla fall) försöka att ta oss till Les Issambres. Det ligger inte så långt bort så det borde väl gå att ta sig dit med buss t ex. Det ska bli spännande. Senast jag var där var 1992 (eller var det 1991?), tretton år sedan alltså. Undrar om det har skett mycket ändringar. Jag är väldigt nyfiken på att se om det fortfarande ser ut som det gör när jag drömmer om stället. Undrar om vi kommer att våga oss ända upp bland villorna på berget och undrar om det som var vår morfars hus fortfarande heter L'Odysée. Det blir en vecka i La France sedan en vecka i La Fjällbacka och sedan tillbaka till La Stockholm.

This is Nice:
http://www.nicetourism.com/
http://www.nicetourism.com/GB/html/pratique/liens/liens.html

Åsså har jag köpt en digitalkamera så jag kommer kunna ta bilder som jag kan lägga ut och visa i min blirgblurgblarg. Toppen va? En Nikon såklart (om än inte den flashigaste)!

1 kommentar:

Karin sa...

Nu undrar jag när bilderna kommer...
SisterCharlotte | 08.02.05 - 11:02 am


Snaaart! Jag ska fixa dem nu alldeles strax tänkte jag.
Karin | Homepage | 08.02.05 - 11:12 am


Tres bien!
SisterCharlotte | 08.02.05 - 1:53 pm