tisdag, juli 12

Nytt och inte så nytt av och med Heather Nova
De senaste två veckorna har jag så gott som uteslutande lyssnat på Heather Novas förra skiva Storm, nästan som en tribut till min numer fd kollega Tommy. Jag vet inte vilken av Lets not talk about love och River of life som är bästochdeppigast. Vackra är de i alla fall. I augusti släpps Heathers nya skiva Redbird. På Heather Nova Online kan man läsa henne själv kommentera alla de nya låtarna samt några gamla. Då HNs texter oftast inte håller en så hög abstraktionsnivå kan det bli lite småplågsamt pretto när hon ska förklara eller beskriva dem. Oftast låter det dock bra.

Uppdatering: Den senaste veckan har jag på jobbet fixat en playlist bestående av Let's not talk about love, River of life och Fool for you i min RealPlayer och sedan kört denna playlist på repeat hela dagarna. Detta i kombination med att det varit för varmt för att jag ska ha kunnat sova nästan någonting känns det som har gjort att min hjärna har börjat att luckras upp. Det är tur att jag nu har semester!

Inga kommentarer: