tisdag, augusti 2

Scensommar
Hohoho, vilken rolig rubrik, hohoho scensommar hihihi jag är då för lustig va.

Änyväj, imorgon har KEKELEJFS (fd TIUS) premiär på vår nymimsversion av Petra von Kants bittra tårar. Det blir röster på band, mim och stora dockor. Vi kommer att spela onsdag kväll någon gång kanske 18 eller 18:30 eller 19 eller 19:30 (återkommer när jag vet) på Eva och Lottas kafé AB Kjol & Bralla på Hantverkargatan 7 och sedan ska vi spela på Pride-på-stans ställe i Gallerian Gallerian på Hamngatan på torsdag och fredag den här veckan klockan 14:30. Jag hittar inget om oss i Prides program på nätut. Dåligt.
UPDATERING: Nu finns vi med i programmet (dock som Teatern InUnder Sanden).

I lördags var jag och kollade in Blanka som spelade för första gången på minst ett år på En ljummen i gräset i Vintervikens trädgård. Jag var på En ljummen i gräset en gång förra sommaren också. Det är en mycket trevlig slags utomhusklubb där man får se många artister för pengarna (60 kr). Fyra band hann vi se innan det regnade för mycket för att jag skulle tycka att det var kul att vara kvar. Lördagen den 13:e är det den sista ljummenkvällen för den här sommaren. Gå dit då vettja.

Min scenintresserade vän Köksbordets blogg är uppe and running igen. Glöm inte att kolla in den.

1 kommentar:

Karin sa...

gallerian i gallerian? det är ju precis där jag jobbar! 14.30! då kan jag nog se! kuuuul!
daniel | Homepage | 08.03.05 - 1:18 pm


Kul var ordet sa Bull.
Karin | Homepage | 08.03.05 - 1:35 pm