måndag, januari 2

Hello tjuvgoundra6! Wåts up? Joråsåatt, tv4 går ut stenhårt med att visa ett gäng 80-talsungdomsfilmer. Den här veckan visas alla filmer Molly Ringwald har varit med i, eller? Cyndi Lauper ska vara med i en Broadwaymusikal (hmm, ska man åka till NY kanske?) och ger också ut en skiva där hon, liksom Peter LeMarc gjorde förra året va?, omtolkar sina egna gamla låtar. Bodies Without Organs (snark...) är första jokern i Melodifestivalen. Alla som vill får komma och titta på schlagrisschlagris hos mig alla lördagar det är sånt, men man måste koncentrera sig och man får inte dricka alkohol så man inte stör den viktiga tävlingen. En av de ytterst få yngre skådespelare som jag tror klarar att tala så man hör ända till tredje raden kommer tillbaka till Dramaten efter mammaledighet i vår enl. Expressen. Kurt Vonneguts senaste InTheseTimes-artikel finns översatt i Aftonbladet (åkej det var 2005). Håkan H har gjort en ny skiva och ett barn. Les Issambres håller på att repa in nya låtar som vi ska spela in. Det blir en lite rockigare skiva eller vad sån därn dragspelsmusik nu kallas. Vi har inget bra namn på skivan. Ge gärna förslag. Moljebka Pvlse ska ge ut en skiva featuring mig. Och vi ska live-spela tillsammans bl a på AB Kjol & Bralla. KEKELEJFS kommer att försöka sprida gammal och ny nymim över världen. Jag tror att min dator har OD-ats med MM efter det att jag fått skivor med en massa gammalt men för mig nytt material av en juste kille. Den 3:e februari spelar Maria på Södra Teatern. I april åker jag på UKSGkonferens i Warwick. Jag ska bli bättre på att skriva färdigt mina hemtentor i tid. Det är inte ett nyårslöfte. Allt som händer i Fjällbacka ser mysigt ut. Kolla in alla eventbilder. Jag ska vara i Fjällbacka i mer än fem dagar i sommar. Det är inte ett nyårslöfte. Någe mer? Just ja, jag har köpt ett filmfestivalsbronskort.

6 kommentarer:

Anonym sa...

KP:s jag mötte Lassie-anekdot, jag jobbade tillsammans med Tanja Lorentzons syster på KB:s låneexpedition.
Dessutom såg jag henne, Tanja alltså, i en ruskig historia på Dramaten där hon spelade våldtaget krigsoffer från forna Jugoslavien med Eva Röse som doktor. Jag kan garantera Tanjas röstresurser, fast vi var inte i stora salongen så det dånade rätt bra emellanåt kan man säga...
/Karin P

Anonym sa...

Namnförslag till Les Issambres: "Sån därn dragspelsmusik", fast det kanske inte går så bra ihop med en internationell karriär...
/Karin P

Anonym sa...

Yo yo, det är kul med Molly Ringwald. SVT tycks förövrigt köra en dansk filmdrive just nu. Ska försöka hänga med.

Karin sa...

"Sån därn dragspelsmusik" förstås! Tjusigt. Jag tar upp det på nästa bandmöte.

Shit KP, det var en riktigt äkta jag mötte Lassie. Du jobbade med en syster till en inte så känd skådis. Det är precis så de ska vara :-)
Jag och en kompis till mig såg TL i någon pjäs, som jag inte kommer ihåg vilken det var, på Dramaten när hon just gått ut scenskolan och vi trodde då att hon kanske var teatersveriges framtid, eller en del av den jallafall. Antagligen spelade röstresurserna in i vår bedömning rätt mycket. Oftast hör man ju knappt vad folk säger på teatern. Sen såg vi den hemskt felregisserade Blodiga parlamentet och blev mer tveksamma, men jag tror att jag ska börja heja på TL igen. Såg inte bosnien-pjäsen. Tänkte göra det men det blev inte av typ liksom.

Hey yo you anonymous, finns det någon juste dansk film man inte har sett? Kan man se om dansk film? Det här är frågor jag funderar på mycket.
/en-som-undrar-och-som-har-ett-bronshästkort-whooha

Anonym sa...

Nä det vette fan om det finns bra dansk film? Eller det gör det men det vet jag ju inte om. Fast Riket borde man se om inom en mycket snar framtid. Tror att den bör uppgraderas.

/Lillemor

Karin sa...

Jo, jag tror att det finns bra dansk film, fast bara bland de danska filmer jag sett och inget som är nyare än fem år old. Riket vill jag inte se. Jag har ju ÄschHugo-fobi. Idag har jag sett en HongKong-action. Bockar av det på listan över saker man ska ha gjort i livet.