tisdag, maj 30

Trymis
Inom kort kommer jag antagligen att äga följande om allt går som det ska:

TRUMMOR
Baskagge: svart handbyggd 20", inget märke.
Pukor: svarta 10", 12", 14" Tama Crestar. Stomme i björk, lackade.
Virveltrumma: orangebrandgul 12" Pearl All Maple.

CYMBALER
14" Sabian "flat hat" hihat (övre locket är sprucket)
15" Zildjian thin crash
17" A Zildjian crash
18" A Zildjian crash
18" Zildjian swish (chinacymbal)
20" Zildjian Rock ride

ANNAT
Stativ till virveltrumma, Pearl
Hihat-stativ, Pearl
Trumstol
Baskaggepedal, Camco by Tama, med träklubba
4 cymbalstativ, Pearl, varav 2 med arm
1 lös cymbalarm med fäste
Tamburin för fäste på hihat-stativ, blå
Skyddsmatta i gummi, svart
Cymbalväska
Väska för trumstockar

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, jag kan ungefär lika mycket om trummor, cymbaler och annat som jag kan om personlig hygien men jag måste säga att allt det där låter väldigt rock 'n roll - tills jag upptäcker vissa, för mig, bizarra inkonsekventa inslag i lista.

Unero Numo: cymbalerna består nästan enbart av Zildjian förutom hihatten som är en Sabian - varför det, ser det verkligen så bra ut. Det kanske låter bra men, som Johnny Rotten sa om sin nya frisyr, "It don't look good."

Och att ha ett Pear hihat-stativ till en Sabian hihat, ja, det är som Sid Vicious sa om sin nya bas, "It don't sound good."

Öööhhh, jag tror jag ska lägga ner nu, känner att min trovärdighet har dalat ordentligt (trovärdighet?) i och med denna kommentar. Ber så mycket om ursäkt. Sov gott, wherever you are.

Karin sa...

Om jag berättar att jag har ett par 14" Wuhan hihat-cymbaler som jag kan sätta in istället för Sabian vars övre lock är sprucket, känns det bättre då? Antagligen inte... Jag menar du verkar ju inte ens veta att kombinationen Sabian-Pearl-Zidjian är grym ;-) (Jag vet fresten inte vad "flat hat"-hihat innabär men det visar sig väl förr eller senare.)

dinajel sa...

varför ändrade du rubriken från "trumis" till "trymis"?

re: flat hat hihat - googla! :D

Karin sa...

Bafatt jag tyckte att trumis såg för mycket ut som en felstavning såå jag öhh skruvade til det lite til.

Anonym sa...

"du verkar ju inte ens veta att kombinationen Sabian-Pearl-Zidjian är grym" Näe, det visste jag ju'nte. *Stupid, stupid* (slår mig själv för pannan likt en fåne från landet). Men dåså, rock on!

Karin sa...

Ja jag säger då det. Tänk om alla visste så mycket om musikinstrumentsmojänger som jag, tänk vad fantastiskt allt skulle vara då ;-)
Rockrock!

Anonym sa...

finns det nån lägenhet ledig i ditt hus?

Karin sa...

Jooo, helt plötsligt har det visat sig att typ halva huset tänker flytta därifrån. Undrar vad det kan bero på... Jag fröstår ingenting.