måndag, juni 5

Fopåll
När jag gick i gymnasiet så hängde jag mest med människor som var lite lagom kulturella. De flesta, speciellt killarna, tyckte väldigt illa om fotboll och kallade det med förakt för fopåll. Nu har dessa killar alla blivit fotbollsfanatiker. Den dära vändningen tycker jag är spännande. Själv har jag varit ganska så ointresserad av fotbollssporten mest hela tiden men inte hyst något speciellt agg mot den eller så... Nåväljallafall, det jag egentligen tänkte berätta var att KarinP bloggar om fotboll och stickning på Fotbollsstickning. Det är juste och kool, kolla in.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Asså, det är ganska lite Karin P och rätt många andra bloggers...

Jag håller med om att dina kompisars förändring är intressant, det verkar vara rätt många som gått igenom samma fas. Om man uttryckte fotbollsintresse på 80-talet blev man i många sammanhang betraktad som dum i huvudet, idag är det hippt. Det skrivs t.o.m. om det på DN:s ledarsida tätt som oftast. Just Per Ahlins otroligt platta fotbollskommentarer där får mig varje gång att vilja säga upp prenumerationen, kan ingen få karln att sluta??!!!
/Karin P, mer fotboll än stickning, men jag provar lite nytt då och då

Karin sa...

vaddå prenummenurera på dn? liksom!

Anonym sa...

Jag vet, väldigt förutsägbart att just vi skulle ha just DN... Det kan vara den där Ekdal som skriver om fotboll då och då, gräsligt och förfärligt är det hur som helst.
/Karin P

Karin sa...

jenkligen inte alls vad jag menade men visst nog var det förutsägbart :-)